Autostrada pe Valea Oltului vs autostrada pe Valea Prahovei. Avantaje și dezavantaje

Publicat: 09/10/2014, 19:42
Actualizat: 03/09/2019, 11:48

Forumiștii de pe site-urile peundemerg.ro și Construim-Romania.ro amintesc de angajamentul României față de Comisia Europeană, prin Acordul de Parteneriatdintre România și Uniunea Europeanăde a finaliza, până în anul 2020, segmentul care lipsește de pe coridorul Rhin-Dunăre – coridorul IV paneuropean – care în România leagă Constanța de Nădlac.

Pe scurt, forumiștii avertizează că firma de consultanță AECOM, angajată de Ministerul Transporturilor pentru a elabora Master Planul General de Transport, document esențial pentru atragerea fondurilor europene nerambursabile în domeniu, ar fi prezentat calcule greșite din care să reiasă că autostrada pe Valea Prahovei ar avea prioritate comparativ cu autostrada pe Valea Oltului.

sursa: scrisoarea transmisă ministrului Ioan Rus de forumistii de la peundemerg.ro și Construim-Romania.ro

În Master Planul de Transport prezentat de ministrul Ioan Rus, varianta autostrăzii pe Valea Prahovei este propusă pentru a fi realizată la nivel de autostradă, în timp ce Sibiu-Pitești a fost decăzută la nivel de drum expres.

Dintr-o analiză comparativă a avantajelor și dezavantajelor celor două variante de traversare a Carpaților Meridionali, realizată de comunitatea forumiștilor, reisese că Autostrada pe Valea Oltului ar fi mai avantajoasă.

Varianta autostrăzii pe Valea Oltului are, în această analiză, 10 avantaje și trei dezavantaje, iar varianta pe Valea Prahovei are patru avantaje și nouă dezavantaje.

sursa: scrisoarea transmisă ministrului Ioan Rus de forumistii de la peundemerg.ro și Construim-Romania.ro

Autostrada Pitești-Curtea de Argeș-Sibiu este cel mai scurt drum care ar închide coridorul Constanța-Nădlac și are costul cel mai mic pentru închiderea coridorului est-vest. În plus, autostrada Sibiu-Pitești ar deservi compania Dacia Renault Pitești. Finanțarea rutei este asigurată în proporție de 85% din fonduri nerambursabile – Fondul de Coeziune.

Între dezavantajele autostrăzii Sibiu-Pitești se numără, în opinia autorilor analizei, traficul local foarte redus și dificultăți în aprovizionarea cu materiale de construcție, mai ales pentru loturile montane.

În ce privește autostrada pe Valea Prahovei, ruta Ploiești-Brașov-Sibiu are avantajul unui trafic local consistent, care acoperă zona turistică, asigură o conectivitate bună spre nord (Bistrița) și spre nord-est (Bacău) și deservește centrul țării și unul din cele mai mari orașe ale României, mai exact Brașov.

Între dezavantaje se numără faptul că nu are finanțarea asigurată, are lungime foarte mare, varianta pe Valea Prahovei presupunând un ocol mare pentru a închide coridorul Nădlac-Constanța. Spre deosebire de autostrada pe Valea Oltului, care ar traversa o zonă puțin dezvoltată, ceea ce ar însemna cost mic cu exproprierile, pe Valea Prahovei exproprierile sunt de așteptat că vor fi mult mai scumpe.

Rus, la sediul Uzinelor Dacia Mioveni: Drumul expres Sibiu-Pitești, gata la finalul lui 2018

Pe de altă parte, ministrul Transporturilor Ioan Rus s-a întâlnit joi cu conducerea Uzinei Dacia Mioveni și sindicatele din uzină. La întâlnire, reprezentanții constructorului au menționat faptul că dacă ar exista un drum corespunzător, durata de transport a mașinilor exportate s-ar înjumătăți.

Ioan Rus a anunțat că va discuta și analiza cu consultantul AECOM posibilitatea ca tronsonul Pitești – Sibiu să fie prins în forma finală a Master Planului General de Transport ca autostradă, în două faze.

„Faza întâi, să spunem, dacă nu or să fie alte condiții, drum expres, faza a doua autostradă. Dar în faza întâi exproprierile se fac în regim de autostradă, deci vom construi un spațiu pentru autostradă, studiu de fezabilitate și proiectare se fac pentru autostradă. (…) La nivelul circulației de acum, câțiva ani ne-ar satisface. Ne-ar rezolva problema de acum. În etapa a doua drumul expres se va transforma în autostradă. Dacă vom fi extrem de bine organizați, în 2018 la final, am putea circula pe drumul expres. Am putea avea în 2018 o legătură transcarpatică adevărată, Pitești – Sibiu”, a declarat ministrul Transporturilor Ioan Rus.

Urmărește Gândul.ro pe Google News și Google Showcase
Kim Jong Un ar fi fost dispus să renunțe la armele nucleare: „Am o fiică...
Facerea de bine este... știți voi ce! O bucureșteancă i-a donat canapeaua unei femei. Ce...
FOTO. Cea mai bogată româncă are o avere de peste 800.000.000 de euro și arată...
El este fotbalistul român care a murit în accidentul cumplit de la Băița. Denis nu...
Iranul a cerut și ajutorul SUA după prăbușirea elicopterului care a dus la moartea președintelui...
S-au luat la bătaie în ultimul hal, în Parlamentul României. VIDEO EXCLUSIV
Cum a aflat Monica Tatoiu că are CANCER! „Pierd un litru de sânge la trei...
EXCLUSIV. Florin Piersic, mesaj emoţionant de pe patul din spital: "Să ştiţi că nu vreau...
Breaking news despre Florin Piersic!
Cât costă o porție de mici în piața Obor. Nimeni nu se aștepta la un...
Ce bust, ce posterioare! Divele sunt bine tare din cap până în picioare
Prima Dacia PREMIUM... păcat că nu va fi produsă niciodată
O persoană a murit după ce avionul Londra-Singapore s-a confruntat cu turbulenţe
Descoperire HALUCINANTĂ în testicule umane! Este de necrezut
Devine ilegal PESTE TOT în România. Legea a fost deja adoptată: Vrem să spunem STOP
Schimbări uriașe pentru milioane de români. Se modifică totul la pensie
„Suflete pereche, zic eu”. Jador, fermecat de frumusețea unei tinere din Corbu. „Viitoarea mea soție”....
Bunicul Florentinei, fata ucisă la Sibiu, detalii șocante! "Nu a..."
Tavi Colen, mărturisiri despre trădarea din trupa Talisman. Artistul nu îl poate uita Alin Oprea....
Alin Oprea a ajuns într-un suflet acasă la soția lui. Medana, dărâmată de trecerea în...
BANCUL ZILEI. Două măicuțe în mașină. Deodată pe parbriz sare un VAMPIR mic
„Acord istoric” anunțat între Airbus și Arabia Saudită
×